Hoe kun je SEO-vriendelijke bestemmingspagina’s bouwen?

Wat zijn SEO-bestemmingspagina’s?

SEO-bestemmingspagina’s zijn geoptimaliseerd voor zoekmachinemarketing met functies die het bijzonder aantrekkelijk maken voor de algoritmen die bepalen of een pagina al dan niet waardevol is voor zoekers. Omdat de meeste zoekmachine marketing campagnes relatief kort zijn, gaan mensen ervan uit dat het niet nodig is om bestemmingspagina’s te optimaliseren. En ze hebben gedeeltelijk gelijk. De meeste promoties zijn eindig – ze hebben een korte levensduur en eindigen (onvermijdelijk) bijna altijd. Er is echter één groot ding mis met die aanname. Veel mensen beëindigen hun campagnes voortijdig omdat ze ten onrechte denken dat ze van korte duur zijn, terwijl ze echt van lange duur zijn.

Als je een eenmalige promotie voor een paar dagen of weken uitvoert, is het aantal bezoeken dat je genereert door jouw pagina voor zoeken te optimaliseren minimaal. Maar als je elk jaar een paar dagen of weken een promotie uitvoert, loop je mogelijk serieus zoekverkeer mis (daarover later meer). En wat bepaalt of je het wel of niet krijgt, is hoe waardevol jouw pagina is voor zoekers.

Hoe je een SEO-bestemmingspagina maakt:

1. Publiceer naar een aangepaste URL

Wanneer je een pagina maakt met een inhoud beheersysteem, heb je vaak de mogelijkheid om te publiceren naar een sub domein van de serviceprovider. Als je bijvoorbeeld een pagina in Instapage bouwt, heb je de mogelijkheid om deze te publiceren in je aangepaste domein. Door de bestemmingspagina op een eigen domein te publiceren, krijg je extra voordeel van een kleine positieverbetering wanneer mensen naar de zoekwoorden van de pagina zoeken.

2. Bepaal de zoekwoorden

Dit is super belangrijk. Het is het gedeelte waar je de woorden kiest waarvan je wilt dat zoekmachines de pagina rangschikken. Zoekwoordonderzoek kan een erg lang en langdurig proces zijn. Maar zoals bij alles geldt: hoe meer onderzoek je doet, hoe beter u voorbereid bent.

3. Neem de zoekwoorden strategisch op jouw bestemmingspagina

Zodra je de doel zoekwoorden hebt bepaald, wil je ze strategisch op jouw bestemmingspagina plaatsen. Hier is waar je ze kunt plaatsen als je vooruit wilt komen in de rankings.

4. Maak je geen zorgen over de lengte van de pagina

Traditioneel hebben we gehoord dat zoekmachines en de zoekmachine marketing wereld de voorkeur geven aan lange inhoud boven korte. En dat is volledig in tegenspraak met wat we allemaal hebben geleerd over het maken van geweldige bestemmingspagina’s.