Hoe Google Ads en conversieoptimalisatie elkaar aanvullen
Banners zijn de stukjes van een webpagina waar je snel aan voorbij scrollt zonder ze te bekijken. Om consumenten te bereiken is er meer strategie nodig dan ontelbare impressies op een webpagina. Hoe ga je van kijken naar klikken of van informeren naar verkopen? Google Ads gaat verder dan advertenties weergeven, met bijvoorbeeld Smart Bidding kun je de conversie ratio optimaliseren. Hoe dat werkt lees je op deze pagina.
Adverteren in Google
Waarom zou je betalen voor een plaatsing in Google terwijl je met SEO al zichtbaar wordt in de zoekresultaten? Een goede online marketing strategie richt niet alle pijlen op één methode maar maakt slimme combinaties om zo optimaal effect te bewerkstelligen. Google Ads is een manier om niet alleen de zichtbaarheid van een bedrijf of product te verbeteren maar ook zeker om de conversie te verhogen.
Hoe werkt Google Ads?
Bij adverteren op Google betaal je niet voor impressies maar voor kliks. Iemand die een advertentie ziet maar hier niet op klikt kost je als adverteerder niets, dat is eigenlijk gratis exposure dus. Toch is het beter wanneer gebruikers wél klikken want dit betekent dat de advertentie relevant is en aansluit op de vraag. Het is daarbij de uitdaging voor het Google algoritme om de juiste advertentie aan de doelgroep te vertonen.
Smart Bidding
Deze methode is in basis een geautomatiseerde methode om het hoogste rendement te behalen uit jouw advertentie budget. Als gebruiker hoef je er geen extra tijd aan te besteden, het bieding systeem wordt zelfs eenvoudiger gemaakt. Door gebruik te maken van conversion tracking wordt door het algoritme bepaald waar jouw advertenties de meeste kans hebben op een conversie. Deze methode is met name interessant voor bedrijven die zich richten op conversie en directe interactie met de klant.
Om gebruik te maken van Smart Bidding is het nodig om conversion tracking te installeren binnen Google Ads.