BMK-40jaarBeste lezers, vandaag wil ik graag een ervaring met jullie delen die wat serieuzer van aard is. Zo heeft mijn firma laatst voor het eerst gebruik gemaakt van een incassobureau. Doordat ik mij kan voorstellen dat jullie als ondernemers ook met incasso zaken te maken hebben, deel ik dit graag met jullie. Omdat de anonimiteit te waarborgen zal ik de klantnaam niet vermelden. De klant had vermeld zijn betaling op korte termijn niet te kunnen voldoen. Als ik dit van te voren had geweten, had ik het anders aangepakt. Mijn firma heeft klantvriendelijkheid hoog in het vandaal staan, dus er valt altijd wel iets te regelen. De klant gaf aan de factuur binnen 14 dagen te voldoen. Dit was uiteindelijk akkoord gegaan en dus hebben wij die 14 dagen gewacht.

AlertserviceNa de 14 dagen was de betaling nog steeds niet voltooid. Na contact gehad te hebben met de klant zei hij nu ineens niet tevreden te zijn met de aankoop. Dit vond ik dus een vreemd geval, aangezien hij eerst aan gaf er wel voor te willen betalen. Ik heb daarna contact opgenomen met de koeriersdienst en alles werd keurig zonder schade geleverd. Het was dus al direct duidelijk dat de klant gewoon niet wou betalen.

Incassobureau was noodzakelijk

ZakdoekZoals gezegd was dit dus de eerste keer dat zoiets gebeurden ben ik op zoek gegaan naar een incassobureau. Na enig speurwerk en telefonisch contact ben ik uitgekomen bij bmkgroep.nl. Na telefonisch contact gehad te hebben leek het mij een betrouwbaar bedrijf dat dit probleem kon oplossen. Dit hebben zij dan uiteindelijk ook waargemaakt omdat de klant al reeds betaald heeft. Ik kan BMK groep dan ook met zekerheid aan jullie aanraden.