Zo verhoog je jouw omzet met online advertising

online advertising

Door middel van online advertenties kun jij in een hele korte periode super veel website bezoekers trekken. Natuurlijk is dat niet het einddoel want je wilt graag dat mensen niet alleen op je website kijken maar ook daadwerkelijk iets kopen. Met de tips die je in dit artikel terug kunt vinden, kun jij ervoor zorgen dat mensen daadwerkelijk ook iets kopen op jouw website door middel van online advertising

1. Online advertising via Google Ads

Als je gebruik gaat maken van Google Ads als online advertising, kun jij ervoor zorgen dat jouw bedrijf wordt gevonden door potentiële klanten die op dat moment op zoek waren naar een bedrijf zoals die van jou. Je kunt bij veel zoekresultaten in Google de online advertenties meteen spotten. Ze staan namelijk boven bij de gratis zoekresultaten. Op dit moment gebruiken de meeste mensen Google Ads als online advertentie. Dit komt doordat het een flinke bijdrage aan je omzet kan bijdragen. Dit kan echter alleen als jij de advertenties goed inricht.

2. Online advertising via Instagram en Facebook Ads

Als iemand actief op zoek gaat naar een dienst of product, dan is de kans groot dat ze jou kunnen vinden via Google Ads. Maar er zijn ook klanten die helemaal niet actief op zoek naar jou zijn maar wel een interesse in jouw product kan hebben. Deze mensen kun je dan gemakkelijk benaderen via Facebook of Instagram. Veel mensen besteden veel tijd op deze platforms. Bij Facebook en Instagram geldt het ook dat campagnes niet zomaar moeten worden ingericht. Je moet hier dus wel goed over na denken. 

3. Online advertising via LinkedIn Ads

Je hebt naast Instagram en Facebook ook LinkedIn nog als een zeer geschikt platform voor online advertising.  Hier kun je makkelijk online adverteren als je een business-to-business band wilt opbouwen. Je kunt dus via LinkedIn een unieke doelgroep benaderen. Denken aan op basis van branche, locatie of functie. 

4. Online advertising via Pinterest

In Nederland zijn er wel 3,5 miljoen Pinterest gebruikers. Er zijn dus genoeg potentiële klanten te vinden op dat platform. Die mensen zitten voornamelijk op Pinterest om inspiratie op te doen voor mode, interieur of design. Als jouw bedrijf mooie beelden heeft kun je deze dus plaatsen op Pinterest.