Wat is een huisstijl en waaruit bestaat het?

Je hebt misschien al een prachtig logo en een mooie website laten maken. Maar heb je ook gedacht aan een unieke huisstijl om herkent te worden? Want dat is wat een goede huisstijl bij klanten doet. Het zorgt dat klanten in een oogopslag zien met wie ze te maken hebben en wat je doet. Maar het ontwerpen van een unieke huisstijl is absoluut niet eenvoudig. Je hebt met vormen, kleuren, lettertype en afbeeldingen te maken. Laten we er eens verder op inzoomen.

Versterken van je professionele uitstraling

Je bedrijf doet het misschien ontzettend goed. Je hebt succes en een omzet waar een ander misschien van kan dromen. Maar is je huisstijl ook in orde. Waardoor je door je klanten herkent zal worden? Want dat is precies wat een goede huisstijl uiteindelijk zal doen. Je uitstraling op professionele wijze versterken zodat klanten niet alleen maar voor je kiezen maar je ook zullen herkennen. Wat uiteindelijk heel belangrijk is voor de lange termijn.

Herkenbaar maken voor je klanten

Elke ondernemer wil herkent worden door klanten. Het is de waarde die jouw bedrijf als merk heeft. En voor veel klanten reden om opnieuw bij je te kopen. De huisstijl helpt je hier in positieve zin bij. En het hoeft echt geen hogere wiskunde te worden. De meeste aanpassingen betreffen een herkenbare kleur, vormen en een duidelijk lettertype. Een ontwerper kan dit naadloos bij elkaar inpassen. Zodat klanten je in enkele seconden op het web zullen herkennen.

Wil je ook een huisstijl ontwerp laten maken? Een goed idee! Je zal absoluut profiteren van een professionele uitstraling en herkent worden door klanten.

Duidelijke geloofwaardigheid naar klanten

Tot slot draagt een goede huisstijl die overal terugkomt bij aan de geloofwaardigheid die klanten hebben. Je kunt het laten terugkomen op je website (in digitaal perspectief) maar ook in correspondentie en de levering van artikelen. In eerste instantie zul je het misschien overbodig vinden om hierin te investeren. Maar je moet ook weten dat het absoluut van meerwaarde is. 

Niet voor niets zorgen grotere webwinkels voor verpakkingen in een huisstijl en post waarin kleuren en vormen nadrukkelijk voorkomen. Het is indirect investeren in een goede klantervaring, marketing en uiteindelijk het bereiken van meer klanten die voor jou kiezen vanwege de vertrouwde uitstraling. Een huisstijl kun je dus laten ontwerpen voor de items die jij levert en in werkelijk alle opzichten laten terugkomen binnen je bedrijf.